Založení zákaznického účtu pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí
3. Pojmenování (název) životní situace
Založení zákaznického účtu pro dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí
4. Základní informace k životní situaci
Dálkový přístup (dále též "DP"), poskytovaný Českým úřadem zeměměřickým a katastrálním (dále též "ČÚZK"), umožňuje získávat údaje z katastru nemovitostí pro celé území České republiky prostřednictvím sítě Internet.
Vstup do tohoto systému je vyhrazen pouze pro ty uživatele, kterým byl (na základě písemné žádosti podané ČÚZK) založen zákaznický účet, na němž budou veškeré uživatelem provedené výstupy účtovány.
Založení zákaznického účtu je bezplatné.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Každá právnická nebo fyzická osoba.
Zákaznické účty jsou určeny především pro ty osoby, které předpokládají trvalé a časté využívání DP.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Žadatel musí podat řádně vyplněnou žádost (na předepsaném formuláři), doplněnou všemi náležitostmi.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na Český úřad zeměměřický a katastrální.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Žádost můžete:
-
podat osobně na podatelně ČÚZK v úředních hodinách:
-
pondělí a středa: 8:00 - 17:00 hod.,
-
úterý a čtvrtek: 8:00 - 15:00 hod.,
-
pátek: 8:00 - 13:00 hod.;
-
-
zaslat poštou na adresu:
-
Český úřad zeměměřický a katastrální - odbor správy dat, Pod sídlištěm 1800/9, 182 11 Praha 8;
-
-
zaslat elektronickými prostředky se zaručeným elektronickým podpisem (e-mail podepsaný za pomoci kvalifikovaného certifikátu) na adresu: cuzk@cuzk.cz;
-
zaslat prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky ČÚZK: uuaaatg).
ČÚZK potvrdí přijetí žádosti a současně žadateli sdělí číslo zřízeného zákaznického účtu a identifikační údaje, tímto dochází k uzavření smluvního vztahu o poskytování DP.
Identifikačními údaji jsou uživatelské jméno a výchozí heslo, kterými se bude žadatel - jako registrovaný uživatel přihlašovat do systému.
Přidělené uživatelské jméno je po celou dobu neměnné; výchozí heslo slouží pouze k prvnímu přihlášení, kdy jej uživatel musí nahradit vlastním privátním heslem.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
V žádosti o založení zákaznického účtu si uživatel zvolí účtovací období, a to 1 měsíc nebo 3 měsíce.
Po uplynutí účtovacího období mu bude vystavena a zaslána faktura v hodnotě odpovídající rozsahu výstupů vyžádaných uživatelem v daném období, za předpokladu, že účtována částka překročí výši 2 000 Kč.
Faktura je splatná 15 dnů od data vystavení.
V případě neuhrazení faktury bude uživateli zaslána upomínka a zároveň dojde k zablokování zákaznického účtu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Tento formulář můžete získat v informační kanceláři ČÚZK - v budově zeměměřických a katastrálních úřadů v Praze 8, Pod sídlištěm 1800/9, v místnosti č. 391 (3. patro u centrálních výtahů) nebo na internetových stránkách ČÚZK.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Zřízení účtu DP je zdarma.
Informace o účtování výstupů z katastru nemovitostí, poskytovaných prostřednictvím DP, naleznete na internetových stránkách ČÚZK.
Účtováno je již nahlédnutí na stránku.
Aktuální stav svého zákaznického účtu DP, včetně přehledu zaúčtovaných výstupů, si může uživatel sám kdykoliv bezplatně zjistit pomocí funkce "Výpis zákaznického účtu".
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Zákaznický účet je možné používat cca za 10 dnů od doručení žádosti ČÚZK.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Příp. dotaz lze zaslat na e-mailovou adresu: podpora@cuzk.cz.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Dostane-li se žadatel do prodlení s platbou vyúčtované částky za výstupy z DP, vyúčtuje poskytovatel žadateli za každý den prodlení v platbě úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
16.04.2018
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.